Tegenwoordig hebben consumenten steeds meer keuze. Van online shopping tot fysieke winkels, consumenten willen tegenwoordig graag meer opties hebben. Omdat het aanbod zo groot is geworden is het lastiger geworden om jezelf te onderscheiden. Wij bespreken een aantal manieren om op subtiele manier je marketing te verbeteren.
Een warm welkom
Of je nou een winkel of een webshop gebruikt om jouw producten te verkopen, dan wil je jouw (potentiële) klanten een warm welkom geven. Indien je alleen een winkel hebt, zorg dan voor een fijne entree, rol de rode loper uit en zorg voor een snelle begroeting. Wees niet te enthousiast, wanneer je de potentiële klant overrompelt zal deze snel weer uit de winkel verdwijnen.
Mocht je geen winkel gebruiken als verkoopkanaal, maar een webshop, dan is het raadzaam om niet te veel meldingen naar voren te laten komen wanneer de bezoeker op de website komt. Kweek vertrouwen met professionele en echte fotografie. Van zowel je producten als degene die werkzaam zijn.
Productpromotie
Ongeacht de producten die je verkoopt wil je dat deze natuurlijk onderscheidend zijn ten opzichte van andere producten. Om niet afhankelijk te zijn van de verpakkingen van je leveranciers kun je hangtags bedrukken! Dit zijn handige kaartjes waarop je extra informatie of speciale acties op kunt communiceren. Ook wanneer je je producten verstuurd is het handig
Promotie op beurzen
Indien je op (internationale) beurzen staat om jouw producten te verkopen dan is jouw beursstand heel belangrijk. Is het een plek waar je jouw product goed kunt demonstreren, is er voldoende informatie over het product beschikbaar en zijn er genoeg sfeerbeelden die de voordelen duidelijk laten zien. Laat een beurswand bedrukken om jouw eigen hoekje te creëren.
Last but not least, blijf zoveel mogelijk bij jezelf. Laat je huisstijl terug komen op de producten die je laat bedrukken en probeer geen overkill te creëren. Schroom niet om professionele hulp in te schakelen om voor topkwaliteit te gaan in plaats van zelf tijd te verdoen aan een resultaat waar je niet blij van wordt.